Jak poprawić widoczność strony firmowej w internecie?
Wszystko sprowadza się do pozyskania nowych klientów w internecie. Jak to zrobić? Są jeszcze tacy, którzy myślą, że wykonanie firmowej strony internetowej wystarczy. Otóż nie, sama strona internetowa zrobiona po to by była, niewiele daje. Prześledźmy jak przebiega proces poszukiwania produktu lub usługi w internecie.
Potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarce Google odpowiednie słowa kluczowe i sprawdza strony będące najwyżej w rankingu. I tu mamy już pierwsze zadania – musimy być na górze wyników na to właśnie słowo. Jak to zrobić? Trzeba zbudować odpowiednia stronę internetową, z logiczna strukturą i posiadająca podstronę dedykowaną dla tego zapytania. Inaczej mówimy, że podstrona jest zoptymalizowana na dane słowo kluczowe ( i jeszcze kilka-klikanascie pokrewnych). W tym właśnie pomoże pozycjoner, który musi później tę podstronę podlinkować, by podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwania. To tak w skrócie i dużym uproszczeniu, ale od tego zaczynamy. Zwróćmy również uwagę na to, czy to, co wyświetla się o naszej stronie w wynikach wyszukiwania stanowi zachętę do kliknięcia. Jeśli nie, to już tracimy część z tego, co uzyskaliśmy dzięki pozycjonowaniu. Więcej na ten temat na stronie nvvi.eu.
Dobrze, internauta kliknął w nasz odnośnik na stronie wyników wyszukiwania i czeka. Jeśli stronę umieściliśmy na kiepskim hostingu, to może długo czekać i się nie doczeka. Wtedy zrezygnuje i z naszej wysokiej pozycji w wyszukiwarce nie mamy ruchu. Tak będzie również wówczas, gdy hosting będzie dobry, ale pewne aspekty strony będą niedopracowane, na przykład obrazki będą zbyt duże. Tutaj jest sporo do zrobienia, podobnie jak w całym procesie renderowania strony. Mozna urwać nawet sekundy, a to radykalnie zwiększy nasze szanse na to, że internauta poczeka na otwarcie strony, zwłaszcza na smartfonie.
A teraz jest ważne to co potencjalny klient zobaczy na pierwszym ekranie. Czy uzyska informację bez przewijania ekranu albo znak, że przewinie i będzie widział to, na co czekał? Czy będzie miał w co kliknąć, jeśli nie znajdzie tego, czego szukał?. To ważne, bo zrobiliśmy już dużo, żeby internauta się nie wycofał. Może zechce wejść na zakładkę kontakt i zadzwonić do kogoś z obsługi? Może więc warto dać telefon na sztywno w top strony? Telefon do firmy to moment, w którym również możemy się wyłożyć. Niekompetentna lub nieuprzejma obsługa zniechęci klienta. I tyle z tego mamy.
Ten uproszczony siłą rzeczy opis, w jaki sposób pozyskujemy klienta powinien uzmysłowić nam, że jest to złożony proces. To jest łańcuch z ogniwami – jedno ogniwo pęka i cała nasza praca na darmo. O błędach na stronie poczytasz tutaj – https://www.nvvi.eu/bledy-na-stronach-internetowych/.