Strona internetowa firmy i co dalej?
Żeby zaistnieć w internecie trzeba mieć własna stronę internetową. Owszem są możliwości i bez własnej strony, ale to jest jak prowadzenie firmy w wynajętym lokalu, tylko w przypadku internetu warunki są gorsze. To kwestia wyboru, bo niezależność można osiągnąć wyłącznie posiadając własną firmową stronę internetową. Warunek jest jeden, czyli strona musi być do tego odpowiednio przygotowana.
Tymczasem w wielu przypadkach jest tak, że firma zleca stronę, strona jest zrobiona i na tym koniec. Tę stronę zazwyczaj można znaleźć w wyszukiwarce Google tylko na nazwę firmy. Jeśli są tam aktualne dane kontaktowe to przynajmniej do czegoś taka strona się przyda. Jeśli jednak chcemy żeby firma była znajdowana na słowa kluczowe dotyczące oferowanych przez nią usług lub produktów, to takie podejście nie ma szans powodzenia. Strona internetowa musi być wówczas przebudowana i zoptymalizowana, a w wielu przypadkach zbudowana od nowa. Jak zbudować taka stronę? O tym przeczytasz na blogu nvvi.eu, a tutaj tylko zasygnalizujemy kilka aspektów.
Przede wszystkim trzeba ustalić strukturę strony, a więc głównie chodzi o przeanalizowanie oferty i dla każdego produktu lub usługi zbudować odrębną podstronę, do pewnego stopnia szczegółowości. Jeśli pójdziemy za głęboko, to podstrony będą optymalizowane na podobne słowa kluczowe, a to gotowa recepta na kłopoty. Jeśli struktura jest gotowa to szukamy słów kluczowych dla każdej podstrony i zamawiamy teksty na stronę. Słowa kluczowe znajduje pozycjoner, teksty pisze copywriter, obaj w porozumieniu z kimś z firmy. Na tym rola pozycjonera się nie kończy, ponieważ trzeba dopilnować każdego etapu wykonania strony i zmuszać wykonawcę do usuwania błędów. Więcej o błędach tutaj – https://www.nvvi.eu/bledy-na-stronach-internetowych/.
Przed podjęciem pozycjonowania jeszcze raz trzeba sprawdzić, czy strona główna i podstrony są zoptymalizowane na odpowiednie słowa kluczowe. Tu nie może być niedoróbek, ani przypadku. Jeżeli dwie podstrony będą zoptymalizowane podobnie, to obydwie stracą w rankingu Google. Trzeba również sprawdzić Title i Description, które musi godzić „interesy” pozycjonera i marketingowca firmy. Te dwa znaczniki muszą spełniać wymagania SEO, zwłaszcza Title. Natomiast Description musi stanowić jakąś zachętę lub wezwanie do działania.
To tylko zarys tego, co powinna mieć dobrze zrobiona strona internetowa, bo problematyka jest bardzo złożona. Do budowy strony trzeba zebrać zespół ludzi, którzy działają w różnych branżach i dopilnują odpowiednich wycinków. A sama strona będzie pewnego rodzaju kompromisem, bo nie zawsze „interesy” poszczególnych członków zespołu są zbieżne.